Forge Motorsport Intercooler Audi RSQ3 F3

Intercooler pro Audi RSQ3 F3 2017- s jádrem 16 l (640×250×100 mm), který zvyšuje výkon až o 24 HP a snižuje teplotu vzduchu o 35 °C, dodávaný s originální výztuhou nárazníku a kompletní montážní sadou.

Skladem u dodavatele
Kód: FMINT38
Značka: Forge Motorsport
44 900 Kč
Kategorie: Intercoolery a vedení do Audi
Model automobilu Audi: RSQ3

Model FMINT38 navazuje na pověst výrobce jader, která poskytují reálné zvýšení výkonu a výrazný pokles teploty. Vzhledem k tomu, že RSQ3 používá legendární motor 2.5 TSFI známý z modelu RS3, vědělo se, že návrh mezichladiče pro tento vůz bude dokonale fungovat i u RSQ3. Za nárazníkem však existují určité rozdíly, proto se tato sada upravila tak, aby přesně pasovala na podvozek F3.

Popis produktu

  • Ručně vyrobeno ve Velké Británii
  • Snadná instalace
  • Zvýšení výkonu až o 24 HP
  • Snížení teploty o 35 °C
  • Objem 16 l
  • Rozměry 640 mm × 250 mm × 100 mm
  • Součástí je originální nárazník OEM

Jádro použité u modelu FMINT38 má rozměry 640 × 250 × 100 mm a konstrukci typu „bar and plate“. Díky tomu nabízí o 55 % větší plochu než originální chladič a dokonce o 94 % větší objem (z původních 8,2 litru na 16 litrů). Koncové nádrže jsou vyrobeny s integrovanými trubkami, aby bylo možné zachovat sériové tlakové hadice, nicméně lze je nahradit sadou našich tlakových hadic FMKT024. Stejně jako u podvozku 8V se dodává originální výztuha nárazníku Audi RSQ, která se interně upravuje tak, aby pojala větší jádro. Výztuhu i chladič se následně opatřuje standardním černým práškovým lakem pro maximální životnost. 

Proč Forge Motorsport testuje různé typy jader

Při vývoji mezichladičů značka Forge Motorsport testuje několik různých typů jader pro každou konkrétní aplikaci. Testují se například jádra typu „bar and plate“ i „tube and fin“, s různým roztečem a výškou žeber – typicky 22, 17 nebo 12 žeber na palec. Mění se také tvar, hustota a rozteč vnitřních žeber uvnitř trubic, aby bylo možné přesně doladit úroveň tlakové ztráty, kterou daný mezichladič vytváří.

Tlaková ztráta nemusí být vždy negativní. Testy a dlouholeté zkušenosti Forge Motorsport ukazují, že určité zpomalení proudění stlačeného vzduchu umožňuje delší dobu jeho ochlazování v samotném jádře. Jak vzduch prochází částí jádra, která je otevřená vůči okolnímu prostředí, dochází k efektivnějšímu přenosu tepla a tím i k účinnějšímu chlazení.

Naopak příliš velká tlaková ztráta může být problémem u vysoce výkonných motorů. Pokud se mezichladič dostane na hranici své účinnosti, musí turbo pracovat výrazně intenzivněji, aby vzduch protlačilo skrz jádro. Tím vzniká více tepla a zvyšuje se teplota nasávaného vzduchu (IAT).
Ani nulová tlaková ztráta však není ideální – vzduch se pak nestačí dostatečně ochladit, což opět vede ke zvýšení teploty na sání.

Při měření bylo vozidlo ponecháno na válcové brzdě, dokud se ventilátory chladiče nezapnuly a nevypnuly (teplota na sání 36 °C). Poté následoval měřicí průběh. Tento způsob testování zajišťuje konzistentní a reálné výsledky odpovídající běžným provozním podmínkám. Výsledky jasně ukazují, že mezichladič Forge Motorsport ochlazuje vzduch podstatně rychleji a dosahuje výrazně většího poklesu teploty než sériový chladič.

U testovaného sériového vozu byl naměřen výkon 362 HP v plně sériovém stavu, což odpovídá hodnotám udávaným výrobcem Audi, a maximální teplota nasávaného vzduchu byla 58 °C. Po instalaci tohoto mezichladiče, bez jakýchkoli dalších úprav, výkon vozu vzrostl na 386 HP a maximální teplota na sání poklesla na 23 °C, což představuje nárůst o 24 HP a snížení teploty o 35 °C. U vozidel s upraveným softwarem (mapováním řídicí jednotky) jsou nárůsty výkonu pravděpodobně ještě výraznější, protože sériové jádro mezichladiče již nemusí být pro Stage 1 úpravy dostatečné.

Přední mezichladič této značky je dodáván s kompletním montážním materiálem a podrobným návodem k instalaci. Montáž obvykle zabere přibližně 4 hodiny, v závislosti na zkušenostech a dostupném nářadí.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

Forge Motorsport byla založena v roce 1996 s jednoduchými ideály inovace, chytrého designu a výroby nejvyšší kvality. Vznikla z původní Forge Engineering, založené v roce 1983, která poskytovala inovace a řešení pro různá odvětví průmyslu.

Jejich firemní mise jasně formuluje závazky a směřování - 'Společně pracujeme na inovativních automobilových a inženýrských řešeních.' Tato mise umožňuje naplnit vizi 'vštěpovat důvěru a umožňovat výkon ve všem, co děláme.'

S misí a vizí nastavenými a pochopenými na celé společnosti, je návrh a výrobní proces řízen vysoce kvalifikovaným a vášnivým týmem, který je motivován k vytváření škály tuningových produktů, které jsou světové třídy.

Pokračující investice do personálu a kultury vítězného týmu poskytuje Forge nepřekonatelnou konkurenční výhodu, což umožňuje dodávat produkty pod značkou Forge po celém světě, prostřednictvím rozsáhlé sítě dealerů nebo prostřednictvím sesterských společností Forge USA v Orlandu a Forge Asia na Tchaj-wanu.

Když nakupujete od Forge, nekupujete pouze díl nebo produkt, připojujete se k jedinečnému globálnímu společenství náročných spotřebitelů, kteří skutečně rozumějí hodnotě, kvalitě a službě, čímž činí vlastnictví Forge jedinečným zážitkem. Historie a dědictví umožňují Forge Motorsport být preferovanými dodavateli a technickými partnery.