Moderní MQB platforma je skvělá, rychlá a univerzální. Ale jedna věc u ní od začátku omezovala skutečný potenciál pohonu všech kol: řízení Haldexu 5. generace.
Ačkoliv jde o schopnou spojku, její tovární strategie je ve skutečnosti velmi konzervativní. Většina vozů jezdí v nastavení, které preferuje přední nápravu, a to i tam, kde by logicky měla zadní pracovat mnohem efektivněji.
V praxi to znamená, že sériová řídicí jednotka pustí na zadní kola maximálně 30 % výkonu, a plných 50 % pouze ve výjimečných případech – když už je pozdě, kdy nastane prokluz nebo krizová situace.
Mluvíme tedy o autech, která mají potenciál být ostřejší, stabilnější, rychlejší, ale brzdí je software.
A přesně proto vznikl Haldex.Flash.

Co je Haldex.Flash?
Vývojový tým RRP (UK) kompletně přepsal řídicí strategii jednotky 0CQ 907 554 (X) a vytvořil produkt, který posouvá AWD systém MQB aut o úroveň výš. A my v RSR-Performance jsme výhradním distributorem pro Českou republiku.
Nejde o jednoduché „přepnutí mapy“.
Haldex.Flash je kompletní softwarový upgrade, který:
-
mění logiku přenosu výkonu,
-
zrychluje odezvu spojky,
-
upravuje launch-control strategii,
-
zajišťuje konzistentní chování i ve vysokých rychlostech,
-
pracuje v mezích bezpečných tolerancí Haldexu.
Výsledek?
AWD systém, který konečně funguje tak, jak měl fungovat od výroby.
Blíže k quattro: stabilní 50–50 rozdělení výkonu
V sériovém stavu je Haldex Gen 5 nastavený na výrazný 70/30 poměr (předek/zadek).
Až 50 % výkonu dokáže poslat dozadu, ale jen při prokluzu – tedy při chybě v trakci.
Haldex.Flash to mění úplně.
V akceleraci posílá téměř 50–50 výkonu neustále.
Auto se opře o zadní nápravu, zlepší se balanc, stabilita, grip a reakcionalita.
Několik klíčových čísel:
-
až +65 % více výkonu na zadní nápravě oproti sérii
-
zlepšení 60ft času při drag race o 0.08–0.10 s
-
zadní kola dostávají až 150 HP místo továrních cca 90 HP
Výsledkem je nejen rychlejší launch, ale hlavně lepší jízdní projev v každé situaci – na suchu, mokru, sněhu i ledu.
Největší benefity Haldex.Flash
-
50–50 power split v akceleraci
-
rychlejší reakce Haldex pumpy
-
optimalizovaný točivý moment i ve vysokých rychlostech
-
bezpečné chování v tolerancích OEM systému
-
nová launch-control strategie
-
lepší trakce a výjezdy ze zatáček
-
výrazné zlepšení dynamiky u aut po úpravě motoru
-
pump adaptace přímo v Haldex.Flash toolu – bez diagnostiky
U RS3 8V a TTRS 8S, které už mají 50–50 split z výroby, přináší Haldex.Flash všechny benefity kromě změny poměru – tedy hlavně rychlejší odezvu, lepší stabilitu a optimalizovanou reakci v launchi.


Testováno na silnici, okruhu i v extrémních podmínkách
Na rozdíl od jiných řešení nevznikl Haldex.Flash jen na brzdě nebo v laboratorních podmínkách.
Vývoj probíhal:
-
na suchu, mokru, sněhu i ledu,
-
v běžném provozu, ale i na okruhu,
-
v drag racingu, kde přinesl reálné snížení 60ft času,
-
v různých teplotách, včetně mrazů.
Během testování se ukázalo, že:
-
auto je stabilnější ve vysoké rychlosti,
-
zadní náprava pomáhá v nájezdu i výjezdu ze zatáček,
-
rozjezdy jsou výrazně sebevědomější,
-
chování je konzistentní a předvídatelné,
-
upgrade funguje perfektně i u aut s vysokým výkonem.
Kompatibilita – plná podpora MQB (2014–2024)
Haldex.Flash podporuje všechny vozy s jednotkou 0CQ 907 554 (X):
AUDI
-
S3 8V (2014–2019)
-
A3 Quattro 8V (2015–2020)
-
Q3 Quattro (2019–2022)
-
TT/TTS MK3 (2015–2023)
-
RS3 8V (2015–2020)
-
TTRS 8S (2016–2024)
VOLKSWAGEN
-
Golf 7 R (2014–2019)
-
Golf 7 Alltrack / Sportcombi
-
Tiguan (2014–2022)
-
T-Roc (2018–2022)
-
Passat B8
-
Arteon
-
Atlas
ŠKODA
-
Octavia 4×4
-
Superb 4×4
-
Kodiaq 4×4
-
Karoq 4×4
SEAT / CUPRA
-
Leon 4Drive
-
Ateca 4Drive
-
Terraco 4Drive
Poznámka: Vozidla s GEN4 EA888 nejsou podporovány. Pokud si nejste jistí, pošlete nám VIN.
Instalace, cena a možnosti
U nás v RSR-Performance v ČR nabízíme:
-
instalaci na počkání,
-
kompletní diagnostiku a test,
-
doživotní update software v rámci verze,
-
servisní podporu.
Jako výhradní distributor nabízíme také:
-
Haldex.Flash do-it-yourself tool pro domácí flash,
-
partnerský program pro servisy a tuning studia.
Proč Haldex.Flash musí být první úpravou AWD MQB auta?
Protože:
-
přenáší výkon tam, kde je potřeba,
-
řeší největší slabinu MQB platformy,
-
výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti,
-
zrychluje launch a snižuje časy,
-
funguje skvěle se Stage 1–3 motorovými úpravami,
-
drží auto stabilní a sebevědomé i v extrémních podmínkách.
Je to největší rozdíl, jaký na MQB AWD autě můžete pocítit – a to doslova na prvních pár metrech.









